Üst Menu
Generic filters

Ana Menu

İzeemder’in Rumeli Balkan Turu

polis_dergi_haziran_2013_028 polis_dergi_haziran_2013_029 polis_dergi_haziran_2013_030 polis_dergi_haziran_2013_031     Gezimiz 7 Mayısta İzmir’in muhtelif semtlerinde bulunan üyelerimizin servis otobüsleri ile alınarak saat 19.00’da İzmir’in Karşıyaka ilçesinde Bostanlı Merkez karakolunda toplanması ve burada bulunan 1 ve 2 nolu otobüslere yerleşmesinden sonra takriben 19.30’ da hareket etmesi ile fiilen başlamış oldu. 1 nolu otobüste 43 kişi 2nolu otobüste ise 44 kişi toplam 87 kişi bulunmakta idi. Sırasıyla önce Ayvalık, Burhaniye, Edremit ilçelerinden daha sonra Çanakkale ilinden geçerek İpsala gümrük kapısına geldik. Geldik ama Yunanistan kapısında bir şokla karşılaştık. Gezimize Ankara’dan katılan fiilen çalışan Emniyet Müdürü Halim ÇITIR kardeşimizin eşinin daha önceden Kuzey Kıbrıs’a giriş yaptığından Yunanistan’a sokulmadı. Tabii ki bu durum bizleri ziyadesiyle üzdü. Arkadaşımız eşi ile birlikte geri dönmek zorunda kaldı. Bu üzücü durumdan sonra gezimiz; Dedeağaç, Gümülcine üzerinden sabaha karşı İskeçe’ye vardık. Ve ilk molamızı burada bir kafede sabah kahvaltısı yapmak üzere verdik. Bizler kahvaltımızı yaparken kafilemizde bulunan Rahim ÇALIŞKAN ve eşinin İskeçe’de bulunan köylerini ziyaret etmeleri, akrabalarınla buluşmaları Yunanistan gümrüğünde yaşadığımız üzüntüyü biraz olsun hafifletti. Kahvaltımızdan sonra Kavala’ya hareket ettik. Burada bulunan; Tarihi su kemerleri, kiliseleri, limanı, 19. yy Neo klasik yapıları, İbrahim Paşa Camii, İmarethane, Kavaloğlu Mehmet Ali Paşa evi ve heykelini ziyaret ettikten sonra Selanik’e doğru yola çıkıyoruz. Öğleden sonra Selanik’e ulaşıp şehir turuna başlıyoruz. Sırasıyla; Makedonya Bakanlık binası, Atatürk’ün evi, Aristoteolas üniversite kampusü, Helexpo Fuar alanı, Rotonda, Zafertakı, Beyaz kule, Makedonya Tiyatro binası, Bedesten, Hamza Bey Camii, Büyük İskender heykeli, Aristoteolas meydanı görülüp, Bizans surları, Eski Selanik, Anapoli şehrinin kuş bakışı seyri sonrası otelimize yerleşiyoruz.

Tabi burada Ata’mızın yaşadığı ev ziyaretinde; Bütün arkadaşlarımız bol bol resim çekerek bu durumu ölümsüzleştirdiler.

Ertesi gün otelimizde aldığımız kahvaltıdan sonra Makedonya’ya hareket ediyoruz. Arkadaşlarımızın isteği ile Selanik’te son defa bir sabah turu yapmayı da ihmal etmiyoruz.

Takriben öğle saatlerinde Makedonya’ya giriş yapıp gümrük işlemlerinden sonra Manastır’a ulaşıyoruz. İlk olarak atamızın okulunu (Askeri Lise) geziyoruz. Burada bulunan müze ve Ata’mıza ait eşyaları inceledikten sonra, anı defterini arkadaşlarımızla imzalayıp ayrılıyoruz.

Takdir edersiniz ki bu durum bizleri ziyadesi ile memnun etmiştir. Manastır’a gezimiz; sırasıylaŞirok sokak, İsakiye Camii, Saat kulesi, Ata’mızın çocukluk aşkı Eleni’nin evi, Pekmez meydanı, Osmanlıdan kalan Ordu evi ile devam edip öğleden sonra Makedonyanın güzel şehirlerinden olanOhrid’e varıyoruz. Yol güzergâhındaResne’de, Resne’li Niyazi’nin Sarayını görüyoruz. Uneskonun Kültür Merkezi listesindeki Ohrid’de kısa bir şehir turundan sonra şehrin aynı adını taşıyan OhridGölünün yanındaki göl manzaralı otelimize yerleşiyoruz.

Akşam yemeğinin şirketimiz tarafından Ohrid’de bir tavernada verilmesi üzerine burada harika bir eğlence geçiriyoruz.

Bu eğlencenin baş aktörü; Zekeriya YELKEN oluyor. Gece boyunca klarnetçiye Atatürk ismini ezberletip kulağına dakikalarca üfletmesi geceye damgasını vuruyor. Tabii ki takdir edersiniz bu kulağına klarnet üfletmesi hem ona hem de bizlere biraz pahalıya mal oluyor.

Otelimizde geceyi geçirdikten sonra Ohrid’de tura başlıyoruz; Sırasıyla Aziz Klemeus heykeli ve meydanı, Ayasofya Antik Tiyatro, Hacı Turgut Camii ile Türk çarşısını geziyor ve meşhur sedef takılarından alışveriş yapıp bol bol resim çektiriyoruz.

Takriben öğleye doğru Makedonya’nın Başkenti 500.000 Nüfusa sahip Üsküp şehrine hareket ediyoruz. Mavrova Milli Parkının doyumsuz manzarası eşliğinde yolumuza devam edip, öncelikleKalkandelen’e uğruyoruz, Kalkandelen’e Kanuni’nin Vezirlerinden Sersem Ali Baba tarafından 16. yy da kurulan Bektaşi Harabati Baba Tekkesini ve bir mimari eser olan Ağaca Camii’ni ziyaret ediyoruz. Aynı gün öğleden sonra Üsküp’e ulaşıp şehir turumuza başlıyoruz.Taşköprü, Makedonya Meydanı, Üsküp kalesi, Kapan ve Sulu Hanları, Alaca Camii, İsabey Camii, Mustafa Paşa Camii, Çifte Hamam, Davut Paşa Hamamları, Rahibe Terasa anıtı ve evi, ikinci FilipHeykeli (Büyük iskender’in babası), Büyük İskender heykeli (Makedonya’da da var), Tarihi köprü, Senato Binaları, çeşitli heykeller, kafeleri vs. gezdikten sonra, yine şirketimiz tarafından güzel bir Tavernada verilen akşam yemeğine katılıyoruz.Tabii ki bu yemekte de baş aktör Zekeriya YELKEN oluyor. Burada tüm çalgıcılara Atatürk sloganı attırıp, kulağına üfletiyor. Bu üfletme yine bizlere biraz pahalıya mal oluyor.

Geceyi Üsküp’te güzel bir otelde geçirip sabah kahvaltımızdan sonra, Kosova’ya hareket ediyoruz pasaport ve gümrük işlemleri ardından nüfusun büyük çoğunluğu Müslüman Arnavutlardan oluşan dünyanın en genç devletlerinden olan Kosova’ya girişiyoruz. İlk önce Kosova’nın başkenti Priştina’ya uğruyoruz. Priştina’da şehir turu yaparak çarşı, 15.YY’da Sultan Beyazıt tarafından yaptırılmış Çarşı Camii, 19. yy da halka namaz saatlerini hatırlatabilmek üzere yapılmış Saat Kulesi, 19.YY dan kalma Osmanlı Konakları ve en önemlisi; Sultan Murat Han Türbesini ziyaret edip bol bol resim çektirdikten sonra yine Kosova’nın güzel ve şirin illerinden Prizren’e hareket ediyoruz. Prizren’de ilk olarak süslemeleri ile ünlü Sinan Paşa Camii, 17.YY’dan kalma Türk Hamamı, Bektaşi Tekkesi, Ortadoks Kilisesi, yukarılarda bulunan ama çıkamadığımız tarihi surlar ve kaleler, ünlü Taş Köprü ve altından akan Vardar Nehri, kafeler, çarşı vs. den sonra ünlü Kosova köftesini de yiyip akşama doğru Üsküp’e daha evvel kaldığımız otele hareket ediyoruz.

Akşam geç saatlerde Üsküp’teki otelimize varıp dinlenmeye çekiliyoruz.

Son gün otelimizde aldığımız kahvaltıdan sonra, Veles üzerinden Gevgeli sınır kapısına ulaşıyoruz. Buradaki sınır işlemlerinden sonra Yunanistan’a tekrar giriş yapıyoruz.  Daha sonrada İpsala sınır kapısına hareket ediyoruz.

İskeçe’de meşhur kavala kurabiyesi alışverişini yapıp, uygun molalarla geç saatlerde

İzmir’e ulaşıyoruz. Maalesef yağan şiddetli yağmur altında bir dahaki turumuzda buluşmak üzere ayrılıyoruz. Sevgi ve saygılarımla.