HATAY EMNİYET MÜDÜRLÜĞÜNÜN ÜSTÜN VE KALİTELİ
HİZMETLERİ TSE TARAFINDAN TS-EN-ISO-9000
KALİTE YÖNETİM SİSTEMİ BELGESİ VERİLEREK TESCİL EDİLDİ.
Emin GÜNGÖR[*]
|
Hatay; Romalıların, Emevilerin, Abbasilerin, Bizanslıların, Selçukluların, Eyyubilerin, Memlukluların işgalinden sonra 1516 yılında Osmanlı hakimiyetine girmiş 1. Dünya savaşından sonrada İngiliz-Fransız ortak yönetimine bilahare, yalnız Fransız yönetimine bırakılMIŞTIR. Cumhuriyetimizin kurucusu büyük devlet adamı Ulu Önder Mustafa Kemal ATATÜRK ’ün “40 asırlık Türk Yurdu düşman elinde esir bırakılamaz” buyruğu üzerine Türkiye Cumhuriyeti Devleti 1936 yılında Birleşmiş Milletlere müracaat ederek bir takım çalışmalardan sonra 1938 yılında yapılan plepist (halk oylaması) sonunda Bağımsız “HATAY DEVLETİ” kurulmuş ve Bağımsız Hatay Devletinin millet meclisi de oy birliğiyle 23 Temmuz 1939 yılında almış olduğu tarihi bir kararla Türkiye Cumhuriyeti devletine ebediyen katılmıştır.
Bugün devletlik yapmış farklı demografik yapısıyla eğitim, kültür düzeyinin çok yüksek olduğu bir ilde yaşayan halk, kaliteli yaşamı istemekte ve bunun göstergesi olan biz polislerden de kaliteli güvenlik hizmeti beklemektedir.
TS-EN-ISO-9000 Kalite Yönetim Sistem Belgesi ve benzeri çalışmalarla “şimdiye kadar ne değişti ki, bundan sonra da ne değişecek” anlayışını ortadan kaldırarak 200.000’ni geçen mevcuduyla Teşkilatımızın kendi geleceği ile Devletimizin ve toplumumuzun geleceğine katkı sağlayarak, uzun soluklu, sürekli gelişen ve kuvvetlenen bir rüzgar yakalanacaktır.
Teşkilatı ile bütünleşmiş bir personelin, teşkilatından alacağı güven duygusu en büyük enerji kaynağı olacaktır. Bu pozitif enerjiyi hizmet ve sosyal hayata yansıtacak yöneticiler, kendilerine, Teşkilatlarına ve topluma en büyük ivmeyi kazandıracaklardır.
Kalite Yönetim Sisteminin temel hedefi; Bireylerin kendi yaşam, çalışma, kalite ve kapasitelerinin en büyük engeli olan “Ben” egosunu aşarak, hep birlikte “Biz Hepimiz” anlayışını toplumsal ve evrensel standartlara yöneltmektir. Bireysel Kalite olmadan kurumsal kalitenin de mümkün olmadığını belirterek insana odaklılığı öngörür. Geleceğe yönelik uzun vadeli başarılarımızın temelinde; bilgi, sorumluluk, güven, birlikte çalışma, paylaşma ve bütünleşme bilincini sağlamanın yanı sıra disiplin gibi maddi ve manevi değerler de yer almaktadır.
Bunun yanında, Evrensel Polisiye hizmetlerdeki gelişmeler, Görev alanımızı ilgilendiren konularda, Ülkemizde ve Dünyadaki vuku bulan olaylar takip edilmekte, tenkitlerden de ders alınarak, bir daha tenkit edilmemek, modern araç, gereçleri kullanabilmek, Bilişim Suçlarını Çözebilmek, Yaklaşım ve Davranışlarımızda, bileşik kaplardaki denklemi gözeterek, Beden Dilini de kullanarak, Bilgi Çağının Polisi ve iyi bir Güvenlik Mühendisi olmak hedefimizdir.
Bu düşüncelerle , Hatay halkına , amacımız olan kaliteli güvenlik hizmetini sunabilmek için tüm araçları kullanarak, zamanını-zeminini ve de personelin uygun olduğu değerlendirilerek , Hatay Polisi olarak da Kalite Politikamızı belirleyerek hizmetlerimizin tamamına yakını için İlimiz TSE temsilciliğine 2003 yılı başında TS-EN-ISO 9000 Kalite Sistem Belgesi almak için müracaat ettik.
Teşkilat içerisinde bir amaç birliğinin sağlanması için tüm personelce benimsenen Kalite Politikamızı belirledik:
· Hukukun üstünlüğü esansına dayalı
- Her türlü özveride bulunarak
- Bilgi çağının teknolojik imkanlarını kullanarak
- Hizmeti en kısa sürede
- En iyi ve en verimli bir şekilde
- Sürekli geliştirip
- Mümkün olan en üst seviyede sunarak
- Yasal ortamda herkesin memnuniyetini kazanmaktır.
İzlenebilir ve ölçülebilir faaliyetlerimizle ilgili hedefler belirledik;
- Umuma Mahsus Pasaportu 80 dakikada vermek.
- Mağdur, Müşteki ve Tanıklar Polis Merkezine davet edilmeksizin, olay yerinde gerekli işlemleri yapmak.
- Araç Tescil İşlemini 1 saat 45 dakikada yapmak.
- Sürücü Belgesi İşlemini 45 dakikada yapmak.
- Haber alındıktan sonra en geç 4 dakika içerisinde olaylara müdahale etmek.
Mustafa Kemal Üniversitesinin katkıları, TSE Başkanlığından gelen eğitim ve öğretim görevlilerinin önderliğinde gerekli eğitimler alınarak TS EN ISO 9001-2000 Standardı Şartları yerine getirilerek Müdürlüğümüzde Kalite Yönetim Sistemini İlimizin Kurtuluş Günü olan 23 Temmuz 2003 günü faaliyete geçirdik. 2 aylık deneme süresi tamamlandıktan sonra 23 Eylül 2003 tarihinde TSE ‘ye Dış Tetkik için müracaat edilmiş ve 11-12-13 Kasım 2003 tarihlerinde TSE tetkikçilerince kuruluşumuz tetkik edilmiş ve TSE ’nin 19.11.2003 tarih ve 2599/03 sayılı kararı kuruluşumuz ISO 9000 Kalite Yönetim Sistemi Belgesi almaya hak kazanmıştır.
TS-EN-ISO-9000 Kalite Yönetim Sistemi Belgesini, Sayın Hatay Valisi Abdulkadir Sarı, TSE Başkanı Kenan MALATYALI , İlimizin Değerli Yöneticilerinin ve halkımızın huzurunda, Ayrıca da Dünya İnsan Haklarının kutlandığı 10 Aralıkta almış olmanın mutluluğunu yaşamaktayız.
Almış olduğumuz TS EN ISO 9000 Kalite Sistem Belgesi, benim ve her rütbedeki arkadaşımın hukuk kuralları içerisinde en iyi güvenlik hizmetini yapabilmesi için bir araçtır. Bu belgeyi almakla, kamuoyu tarafından sürekli olarak denetleneceğimizin bilincini taşımaktayız.17.12.2003